Smokey!!!

2012-02-13 @ 20:25:33
Åh i lördags gjorde jag en smashing make up på mig själv, en snygg sotad brunish make up. Och så är jag så stressad så jag glömmer att ta kort på det. Inte ens en iPhone-bild får jag till för jag var så trött när jag kom hem att jag somnade med sminket på (inte att rekommendera kan jag säga). Var i alla fall och åt examensmiddag med mina föräldrar och träffade sedan upp ett stycke vänner och hade en trevlig kväll.
Meeeen för att detta inlägg inte ska bli helt bildlöst så hittade jag en bild på en typisk Emma-look vid utgång. En svart hederlig sotning.
En svart matt sotning är ett riktigt meckigt jobb och det tar ett tag att lära sig. Övning ger färdighet är ett bra ordspråk när det kommer till snygga sotningar. Och en blending pensel är din bästa vän. Det gäller att packa på ögonskugga på det rörliga locket (ej längre upp!) med en platt hård pensel och sedan sudda i kanten, packa på mer skugga, sudda och fortsätta så tills man blir nöjd.
Mitt tips (om du är nybörjare) är att börja träna på sotningar med skimmerskuggor, för att de är mer lättarbetade. Matta skuggor kan vara ett rent helvete, jag är fortfarande inte riktigt vän med de och behöver god tid på mig för att det ska bli snyggt. Så börja med skimmerskuggot. Ta god tid på dig. Övning ger färdighet! Och, ha så kul :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback