Rip-off Pixiwoo

2012-01-28 @ 18:08:04
Om ni är youtube-nördar som undertecknad så vet ni säkert vilka Pixiwoo är. Jag har näst nyligt fått upp ögonen för dem. Jag har missat ganska mycket kan jag säga, inspiration i massor.
Jag har därför (eller inte därför men) gjort en rip-off på Sams "Haifa Wehbes Make Up Tutorial".
Efter att ha arbetat övertid hela dagen (jobbar kontorstid men kommunen byter datasystem och då måste vi jobba på helgen) ska jag ikväll iväg på lagfest tillsammans med mannen i mitt liv.
Ni som brukar titta in här (ja ni är några stycken i alla fall) vet ju att jag är en riktig sotar-tjej som ofta sportar mörka sotningar. Men när jag har tid gillar jag att prova nya saker, den här makeupen gillar jag starkt. Lite annorlunda teknik än vad jag brukar använda också, skuggat rätt högt upp på brynbenet och använt mycket färg på nedre fransraden. Kommer defintivt göra den här, och liknande, i framtiden också.
Alla skuggor är från min 88-palett. Har använt två guldiga och två bruna skuggor. På nedre fransraden lade jag en lila eyeliner och suddade över den med en lila och en blå skugga.
Läpparna har jag behållt nude-färgade med glans.
Outfiten är svart, högmidjad tight kjol med ett enkelt svart linne och höga klackar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback