It's christmas

2010-12-26 @ 12:47:21


Julen är här och lyser frid på jorden...?
Jag blev i alla fall belönad med en riktig dunderförkylning thank you very much, som gjorde sina värsta dagar på julafton och juldagen (såklart). Idag börjar jag se ett slut på den som tur är.

På julafton bestämde jag mig att istället för att göra som vanligt (dvs guld och brunt i sotning) så fattade jag tag i silverskuggorna och inspirerades av youtubegurun Makeupbytiffanyd. Lade en ljus silverskugga tätt packad på hela locket och under ögonen. Jag hade väl kunnat sluta där men vad är en jul utan glitter (!?) så jag lade på Wetn' Wild Sparkling Confetti där jag hade lagt det silvriga. En vit skimrig highlighter under brynet och i ögonvrån, svart cake eyeliner och kajal och julens sminkning var färdig :)

Förresten, visste ni att mitt blonda hår, tokmörka ögonbryn och ögon är naturligt? Ett av mina häftigaste drag tycker jag.


Jag hade lite tråkigt när jag väntade på att åka iväg :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback