Produkter jag "aldrig" lämnar huset utan

2010-11-19 @ 15:18:27
Jag har i princip alltid smink på mig när jag går ut därför jag känner mig otrygg utan. När jag var yngre hade jag acne och det har resulterat i ärr och så har jag mycket ytliga blodkärl. Så jag har en jämn hy men den ser väldigt ojämn ut utan smink.
Jag har dock blivit bättre på sistone och vågar mig ut utan min trygghetsmask.
Dessa är mina produkter som jag aldrig går ut utan.


Det skall också vara en ögonbrynspenna med på denna bild men det gick tame... inte att få den bra på bild.


Jag börjar med foundation. Just nu använder jag Maybelline Pure Liquid Mineral Foundation. Jag applicerar alltid foundation med en ren foundationborste.


Efter det är det mirakeldags, concealer. Jag använder Make Up Stores Cover all Mix. Under ögonen är den en riktig mirakelprodukt. Ren syntetpensel är det som gäller när jag applicerar concealer.


Allt som är flytande eller kräm bör fixeras för att hålla hela dagen. Då använder jag Make Up Stores powder Milk som är ett transparent löspuder. Har jag bråttom använder jag ett pressat puder. Jag gillar verkligen löspudret då det som sagt är transparent (ingen färg) och fixerar min foundation och får den hålla hela dagen. Jag använder stor puderborste används vid applicering av puder


Rouge är också något jag använder jämt då det hjälper till att återfå ansiktets former. Detta är min två favoritrouger och det är Make Up Stores Sand och Sugar Muffin. Sand använder jag som shading och Sugar Muffin på "äpplet". Jag applicerar rouge med en snedställd fluffig rougeborste.


Okej, mascara kan jag gå ut utan men det är sällan. Det här är den mascara som är bäst just nu, Max Factors False Lash Effect. Jag har långa fransar men de behöver volym, det får de med denna mascara. Min absoluta favorit är dock no7 Lift and curve men den finns tyvärr inte att köpa i Sverige.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback