Silverlight

2010-11-01 @ 16:13:07

När Ladies Night gästade min stad för ett par veckor sedan var jag och min fina mammi där.
Såhär såg jag ut, fotat med iPhone så kvaliten är inte den bästa. När jag laddade över bilden till datorn så döptes den av någon outgrundlig anledning till Silverlight.. hur bra var inte det?
Jag har jobbat med silver och svarta skuggor och jag tog god tid på mig. Tid är något som behövs för att få den perfekta makeupen.

Jag har använt mig av min palett från Sivanna Colors.
På en ren bas har jag lagt en silverskugga på två tredjedelar av locket. I yttre vrån och längs globlinjen har jag pressat en svartgrå skugga. Och för att intesifiera det hela så är det matt svart som ligger i det yttre V:et.
Det krävs mycket suddning för att sen gå tillbaka och pressa på mer skugga, sudda, skugga, sudda, skugga osv.
M/S Muffin agerade highlighter och längst in i ögonvrån ligger en vit skugga. Svart cake-eyeliner och svart kajal toppat med mycket och svart mascara.
Till denna make behöver inte jag lösögonfransar, men jag har också fötts med turen att få långa fransar som får volym med mascara :)

Jag är själv mycket nöjd med min sminkning, jag var klädd i helsvart med silveraccesoarer och lockigt hår. Jag hade en sjukt bra kväll som resulterade i en inflammerad fot. Oh well :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback