Påskfin

2011-04-22 @ 18:16:33
Igår klev jag av vid lunchtid och har en lång påskledighet framför mig. Jag startade ledigheten på bäst möjliga sätt när jag spenderade tid med en kär, älskad vän som äntligen bestämt sig för att komma hem till Svealand. Ingen är lyckligare än jag.
Fortsatte eftermiddagen med att spendera lite tid med min Sis.

Idag har vi sovit länge och nu ska vi ut och käka middag innan vi ska spendera lite kvalitetstid hos Sis.

Jag är påskfin idag med vårens färger och allt vad det innebär

Naglarna är målade i BÅDA mina favoritnagellack :D

Isadoras Pure coral och på ringfingret även Sout Beach. Såååå fint!!
Dock slukar blixten mycket färg och det är mer framträdande koralligt i verkligheten (hatar att säga sådär)



Produkter jag använt (MUS om inget annat anges)
Eyeprimer Tinted
M/S Sepia
M/S Kakaw
Doomed Eyeshadow Pink glitter - Viva La Diva
M/S Muffin (highlight)
Cake Eyeliner Black
Inliner Kajal Blonde - Isadora
Clinique High Impact Mascara

På kinderna har jag:
M/S Muffin som highlight
W/B Luxor


I övrigt är min hud just nu helt kass. Vet inte vad som hänt men den är verkligen i obalans. Supertorr men finnar kring munnen.
Gissar på att det är en reaktion mot väderomslaget, min hud brukar reagera på sådant.
Nu är det mycket viktigt med rengöring och återfuktning.

Kommentarer

Postat av: Sofia

Hittade just din blogg, och åh, vad jag blev glad! Du sminkar verkligen fint, och så är du så söt! c:

Har du något tips på ögonskugga/smink för is-ljusblåa ögon slash gråblå?



kramar

sofia

2011-04-28 @ 21:54:12

Postat av: Emma - Make Up Freak SVARAR

Tack för de fina orden Sofia, de värmer!!

Jag är av den åsikten att man ska använda de skuggor man tycker om, vilken ögonfärg man än har.

Men som det låter på din beskrivning så är det kalla ögon och då skulle jag nog använda mig av kalla färger som grått och svart. Även lila i kalla toner skulle vara en snygg kombo.



Kramar

Emma, Make Up Freak

2011-05-06 @ 13:31:50
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback