EOTN: One night of passion

2011-02-19 @ 16:50:53
Ska som sagt iväg på födelsedagsfest ikväll och nu har jag en bildbomd på sminket åt er :)




Med blixt

Utan blixt

Jag har gjort en lite annorlunda sminkning idag, eller ja för mig annorlunda i alla fall.
På ögonlocket ligger två silverskuggor. Jag lade sedan ett streck med en vit eyeliner som fick bli min guideline för det lila. Med hjälp av en snedskuren borste lade jag M/S Dita och suddade inåt och i globen. Packade sedan på Dita lite lätt in mot ögonlocket. Svart eyeliner och mascara.
Basen är en krämskugga från Elf:s Shimmer palette. Eftersom Dita är en matt skugga skär det sig med skimriga silvriga så en skimmerbas gör således även skuggan skimrig.

Produkter:
MUS Eyeprimer tinted
Elf Shimmerpalette (vit)
Sivanna Colors två silverskuggor (även lite svart)
M/S Dita
Elf cream eyeliner black
Max Factor false lash effect

Tog även bild på mina kinder

Med blixt

Utan blixt

Markerat kindbenen kraftigt med MUS Blush Sand. Liiiiiiiite rosa blush på äpplet från Sivanna Colors och sedan lade jag Elf Warm Bronzer som highlight. När jag ska iväg sedan lägger jag nog lite från shimmerpaletten där också.

Mina läppar kan jag ju tyvärr inte göra så mycket åt idag så ja de får se ut som de gör, svullna och dana.

Nu: Innebandy. Heja IK Brynäs :D

Kommentarer

Postat av: Felicia

Hej!



Hittade just din sida. Riktigt trevlig :)

Tänkte höra vad du anser om Sivanna Blusher, som du använt i denna sminkningen? Är den bra pigmenterad?



Tack tack!

2011-03-22 @ 20:44:55

Postat av: Emma - Make Up Freak

SV: Hej Felicia. Det rouge från Sivanna Colors som jag har är riktigt bra pigmenterat, jag duttar bara borsten i produkten och får en riklig mängd. Just den färgen jag har är väldigt rosa så jag använder den mest som en piff till övriga färger, aldrig ensam. Kan dock inte uttala mig om andra blushes från Sivanna för jag köpte min i Thailand för en femma tror jag.

2011-03-24 @ 14:08:20
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback