Den osminkade sanningen (eyebrows)

2011-01-28 @ 12:09:49

Mina ögonbryn och jag har sällan varit bästa vänner. Att de är ett av mina "viktigaste" drag gör väl inte saken bättre.
Jag är blond och ljus i hyn, med mörkbruna ögon och mörka ögonbryn. Häftigt? Javisst. Lättskött? Inte alls.

Nu har jag också fått för mig att låta de växa ut. Inte för att jag tycker de är för smala utan mest för att jag vill prova och se hur det blir. Framför allt vill jag se hur det känns med en fylligare båge.

Detta är den osminkade sanningen. Som ni ser är mina bryn mörka och glesa på vissa ställen. Detta är resultate av ca 2 veckor utan pincetten. Eller det är inte helt sant för jag ansar mellan globlinjen och brynbenet samt mellan brynen. (Mina rödsprängda lock kan vi bara ignorera haha, de ser ut så för jag har väldigt ytliga blodkärl där).


Den här bilden gillar jag mycket bättre. Foundation och concealer är såklart på men jag har också mina bryn på plats. Jag går mycket sällan utanför dörren utan ifyllda bryn. Här har jag fyllt i dem med en gråbrun skugga (Viva La Diva Eyebrow Match dark). Jag brukar också använda penna och då är det Isadora Eyebrow Pencil i 22 Light Brown som gäller.
Att tänka på när du ska fylla i dina bryn är att inte välja en för brun ton, som lätt ser rödaktig ut på tonen. Tänk hellre askig och någon ton ljusare än vad dina bryn egentligen är. Jag har i princip svarta hårstrån och därför passar en gråbrun bra till mig.

Jag tänker inte berätta om Hur du plockar dina bryn och vilken form Du ska ha för det är så individuellt. Vissa passar i smala, andra i buskiga. Vissa vill ha mörka, andra ljusa. Det är helt upp till Dig och det som Du känner dig bekväm i.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback