Parfym

2011-01-29 @ 20:32:55
Nu till ett inlägg som jag själv tycker är rätt tråkigt att läsa... Det handlar om parfymer. Jag har mina favoriter som jag använder och jag tycker att doft är så individuellt, det som luktar gott på mig kan lukta förj*vligt på någon annan och tvärtom.
Men jag vill iallafall visa er de parfymer som jag använder jämt.


Laura Biagiotti (priserna varierar mellan 200-500)
Toppnoter av persika, vattenmelon, bergamott och litchi.
Hjärtnoter av fresia, jasmin, liljekonvalj och ros.
Basnoter av vanilj, mysk, vetiver och sandelträ.

Jag fick den här av min bror för många år sedan och den har inte använts så frekvent förrän 2010. Jag älskar den här doften. Det är en blandning mellan sött och fräsch men det finns samtidigt lite umpfh i den. Inne på andra flaskan nu..


Escada Sentiment (priserna varierar mellan ca 300-600)
Toppnoter av mandarin, röda vinbär, magnolia och irisblomma
Hjärtnoter av ros, tuberos och vit persika
Basnoter av sandelträ, vanilj, rosenträ och amber

Min signaturdoft. Har använt den i många många år och är nog inne på 4:e flaskan tror jag haha. Escada är kända för sina fruktiga sommardofter så som Sunset Heat och Marine Groove som doftar himmelskt. Dessa använder jag på sommaren men Sentiment är fruktig men samtidigt lite tyngre och har det där umpfhet jag pratade om tidigare. Jag vill ha söta, fruktiga dofter men de ska ändå ha lite tyngd.

Kommentarer

Postat av: Laura

Hej vet du var jag kan köpa Escada Sentiment? Har letat och letat men hittar inte i butikerna :(



Jag använder också Laura parfymen dagligen och Sentiment till fest men nu är den slut och jag är helt förkrossad då jag hittar inte den någonstans..



MVH

Laura

2011-03-31 @ 09:04:30

Postat av: Emma - Make Up Freak SVARAR

Hej Laura. Nu var det längesedan jag köpte Sentiment, den sista fick jag i present. Men jag har sett den på Kicks, i alla fall i minn stad Gävle. Annars brukar den finnas på Tax-free på såväl flyg som båt. Hoppas du hittar igen den, den är ju oslagbar :)



Kram,

Emma

2011-04-09 @ 16:35:14
URL: http://kipsomakeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback