Februari-favoriter

2011-03-04 @ 11:50:56
Tänkte göra en liten februari-favoriter.
Februari var för mig en månad där jag fokuserade på en bra bas, markerade bryn och färgade läppar.
Jag kommer här nedan visa de produkter jag sällan gått ut utan.


(har ej tagit med puder och concealer på bild)


Maybelline Pure Liquid Mineral foundation - 020 Cameo. Det här är min absoluta favoritfoundation. Jag har provat många men den här har jag verkligen fastnat för, tror jag är inne på tredje flaskan nu. Jag har tidigare haft flaskan med Spf 15 men denna är den Spf 18 i. Många upplever att foundations med SPF gör ansiktet blekare när man tar fotografier med blixt men det gör inte jag, antagligen för att jag redan är så blek haha.
I alla fall, denna foundation är en flytande mineralfoundation vilket gör att den sägs vara bra för huden. Om det är sant eller inte låter jag vara osagt. Jag finner den dock täckande men ändå lätt på huden, den smälter in bra. Jag applicerar foundation med en pensel. Jag kan till och med skippa concealer vissa dagar och bara ha foundation, vilket är sensation då jag har ytliga blodkärl, acneärr och mörka ringar, i massor haha.
Jag har för mig att denna går på cirka 150-200 kronor, håll utkik efter erbjudanden på diverse butiker, de har ofta extrapris på den.



Viva La Diva Mix & Match Eyebrow colour - 1. Dark. Världens längsta namn på en produkt. Ja i alla fall som namnet anger så är det en ögonbrynsskugga. Den har tre färger och, ja, det är väl ingen hemlighet vilken jag använder mest hehe. Jag har som jag sagt tidigare väldigt mörka bryn och behöver således en mer grå skugga för att fylla i dem.
Jag har alltid varit en penntjej, vägrat använda skugga för att fylla i dem, men nu är det nästan tvärtom, jag är helt såld på den här produkten.
Den här månaden har jag också varit såld på mörka markerade bryn och då är den här produkten perfekt. Jag använder den grå för att fylla i brynet och ibland även den svarta för brynen och då är det precis i bågen för att få en markerad sådan. Den ljusa används i princip aldrig.
Jag använder även den svarta till sotningar.
Jag köpte min på en färja för typ 50 spänn men jag tror de går på ca 80:- i butik vilket är ett pangpris.



Isadora Bronzing Powder - #94 Matte Tan. Min lilla bebis, haha. Jag har alltid sagt att bronzers ska vara skimriga men så kom jag över denna lilla skönhet. Jag är fortfarande för skimriga bronzers på sommaren men på vintern är det inte lika kul att skimra då jag oftast är genomskinlig, inte snyggt.
Detta är alltså en bronzer som är helt matt. Jag använder det till det mesta och varje dag. Lägger det som shading, globskugga eller för att ge ansiktet en naturlig "bränna".
Priset på den varierar jag minns att jag köpte min för 89 kronor men du får nog lägga till en hundring då jag sett den för 189:- men säg nånstans mellan 120-200 kronor. Räcker i evigheter!


Isadora Inliner Kajal - 56 Blonde. Piggar upp vilka ögon som helst. Läggs i vattenlinjen och gör att ögat ser piggare ut vilket i sin tur gör att Du ser piggare ut. Används i princip varje dag. Med eller utan mascara. Guld.
Ca 90:-


Elf Lipstick - Gypsy. Mitt favoritläppstift for the moment. Ger en riktigt härlig mörk rosa färg, bra för oss som inte gillar röda läppar. Jag vet att hylsan ser äcklig ut, jag har tappat den i golvet så stiftet har gått av men jag gillar det så mycket att jag inte vill kasta det. Minuset med detta stift är att det uppstår små korn som man måste pilla bort. Färgen är matt och kan upplevas lite torr men den är så sjukt snygg att det gör mig inget.
Pris ca 18:- (helt sjukt pris också)



Det var mina februari-favoriter och det är såhär man har sett mig i februari. Kanske lite eyeliner och mascara men mycket sällan.

Imorgon ska jag till MUS och uttnyttja ett presentkort jag fick så jag ska bli sminkad men jag är såklart mest där för alla grejer man får :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback