En bal på slottet (Bildbomb)

2011-05-14 @ 15:22:10
Åh vilken magisk dag det var igår. Min svägerska blev så fin, riktigt nöjd är jag med mitt jobb.






Vi lockade hela håret, M har tjockt asiatiskt hår som är väldigt tacksamt att arbeta med. Valde sedan att göra en halvuppsättning. Jag tuperade bak på hjässan och sedan nålade jag i massor. Gick åt nästan en hel nålkartong men vad gör det :)

Sminkningen gjorde vi väldigt naturlig. M sminkar sig inte annars och jag ville framhäva hennes naturliga skönhet.
Fokuserade på en bra bas och markerade ögonen lite lätt med bruna och guldiga toner.
Använda produkter (från MUS om inget annat anges)
* Base Prep
* High Perfomance Foundation - Isadora
* Cover All Mix
* Loose powder Milk
* Dream matte powder - Maybelline
* Bronzing powder Matte Tan - Isadora
* Warm Bronzer - ELF (både till ansikte och ögon)
* Blush Sand, Sugar Muffin
* Eyeprimer tinted
* Shimmer Palette - ELF
* Stay Perfect eyeshadow Truffle - No7
* M/S Kakaw
* Eyebrowpencil Light Brown - Isadora
* Inliner kajal Blonde - Isadora
* Cream eyeliner - ELF
* High Impact mascara - Clinique
* Lipgloss Party Girl - Victoria Secret


Hon var verkligen såååå vacker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback