Studentbal

2011-05-12 @ 19:46:26
Imorgon ska min svägerska på Bal och då blev jag tillfrågad att göra i ordning henne.
Ska bli så roligt. Förra året gjorde jag i ordning en vän till hennes studentbal.

Makeupen gick i kalla grå och silver skuggor. Rätt kraftigt markerade ögon vilket inte alltid är att föredra till en bal då det oftast är ljuva sminkningar och avancerade hår. E:s stil är dock inte ljuv och avancerad och hennes klänning var väldigt enkel. Därför fokuserade jag på en lite tyngre makeup, vilket är E:s stil.


Håret var ingenting som var planerat att jag skulle göra men E var missnöjd med håret hon fått fixat och bad mig rycka in akut. Håret hade då bra lockar vilket gjorde mitt jobb rätt enkelt. Jag drog bak håret till en halvuppsättning med ett par hundra hårnålar :P Jag stack ner några kvistar brudslöja i håret också för att piffa upp det lite. Några hårnålar syntes men annars är jag mycket nöjd med resultatet.

Allra viktigast var att E var nöjd (det var ju hennes stora dag) och det var hon. För mig var det allt.


Lite pirrig är jag inför imorgon och har spenderat många timmar framför youtube och letat inspiration (det gör jag iförsig alltid hehe). Min svägerska är från Filippinerna så det blir något nytt för mig.
Jag har lite olika idéer som jag ska köra med henne imorgon och så får Ni helt enkelt se resultatet när jag är färdig, för kameran hänger SÅKLART med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback