Cut Crease

2011-10-07 @ 22:34:14
Ikväll kör jag en väldigt annorlunda look... för att vara mig. Jag är ju annars den mörka sotningsbruden när det kommer till kvällsmakeup. Men ikväll kände jag för detta. Det är en pinup-insprierad makeup, men jag rockar till det med massa volym i håret och en rockig outfit. Tekniken är i alla fall en "cut crease" vilket enkelt innebär att man avdelar globlinjen från locket med olika färger. Jag hade kunnat göra det skarpare men, äsch jag är nöjd.
RÖDA LÄPPAR (WHAAAT!? Haha)
Produktlista (från MUS om inget annat anges):
Ansikte:
Base prep
Isadora High Performance foundation - Diamond Beige
Loose Powder Milk
Isadora Bronzing Powder Matte Tan
M/S Kakaw (som shading)
ELF Studio Blush Tickled Pink
Ögon:
Eyeprimer tinted
En blandning av beiga skuggor - 88palett (till locket)
Tre bruna skuggor och en svart - 88palett (till globlinjen)
ELF Cream eyeliner Black
Svart kajal ??
Clinique High Impact Mascara
Läppar:
ELF Lipstain Carpet (!?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback